تبلیغات
باشگاه ورزشی ملی پوشان البرز - تمرینات پلومتریک

پرشین تز

منوی اصلی
لینکهای سریع

موضوعات
مقالات
تالار افتخارات باشگاه
قهرمانان بین المللی باشگاه
قهرمانان باشگاه
آموزش فرم ها
فیلم های آموزشی
بدنسازی
تغذیه
اخبار
اخبار لیگ

آرشیو ماهانه
خرداد 1396
آبان 1394
مهر 1394
مهر 1393
شهریور 1393
مرداد 1393
تیر 1393
خرداد 1393
اردیبهشت 1393
فروردین 1393
اسفند 1392
بهمن 1392

.:: لیست کامل آرشیو ماهانه ::.



لوگوی دوستان




اَبر برچسبها
تکواندو باشگاه ملی پوشان البرز هان مادانگ تکواندو کار مینو مداح ملی پوشان البرز قهرمان پومسه رسول فصیحی البرز

آموزش پومسه





تمرینات پلومتریک
مرتبط با : مقالات
این روش تمرین در دهه 1960 توسط دانشمندان اتحاد جماهیر شوروی ابداع شد. هدف این بود که قدرت پرش ورزشکاران روسی بیشتر شود. به تدریج این تکنیک در بین تمام کشورها رواج پیدا کرد، چون ثابت شد این روش در اکثر ورزش هایی که نیازمند دویدن سریع و پرش هستند بسیار مؤثر است.

پلیومتریک ها تمریناتی هستند که عضلات را قادر می سازند تا در کوتاه ترین زمان ممکن به حداکثر توان دست یابند.انجام این تمرینات به شما قدرت فوق العاده ای می دهد و به شما كمك می كند تا پرش عمودی خود را كه یكی از مهمترین ویژگی های یك تکواندوکار است را افزایش دهید. این تمرینات می تواند سرعت و عكس العمل شما را در تکواندو بسیار افزایش دهد و می تواند  شما را  بهبودی وضعیت  ضربات پرشی تکواندو به صورت چشمگیری کمک کند!

تمرین های پلیومتریك در یك مدت كوتاه زمانی نیروی زیادی را از سیستم عصبی و عضلانی شما می گیرد ، همچنین فشار زیادی را به مفاصل شما وارد می كند ، اگر این تمرینات خارج از برنامه ریزی صحیح و دقیق انجام گیرد ممكن آسیب های سختی را بر روی مفاصل و عضلات شما ایجاد كند. هرچند كه بعد از این كه این تمرینات را انجام دادید تاثیر فوق العاده آن بر روی بدنتان شما را به وجد می آورد و خستگی این تمرینات را فراموش خواهید كرد.




مکان و تجهیزات
انجام دادن تمرینات بر روی یک زمین چوبی یا سیمانی فشار زیادی را به مفاصل وارد می کند و ممکن است منجر به مشکلاتی نظیر شکستگی ساق پا و دردهای کمر شود. لذا از این نکته اطمینان حاصل کنید که سطح زمین هموار و عاری از رطویت، سوراخ ها یا قسمت های شل و نرمی است که ممکن است باعث لیز خوردن شوند. هنگام استفاده از جعبه ها / خرک ها، مطمئن شوید که به خوبی ساخته شده اند و مقاوم هستند. همچنین باید لباس های مناسب و راحت پوشید. لباس های راحت ورزشی بپوشید که تنگ نباشند و به گونه ای باشند که به شما آزادی حرکت بدهند. کفش ها نیز باید از جنس خوب و مرغوب باشند که کفه های کلفت دارند و می توانند به خوبی از فشار کم کنند و ورزشکار را نگه دارند. نوار بستن به زانو ها نیز ایده خوبی است به خصوص اگر مستعد کشش و پیچش مفاصل هستید.


شروع تمرینات پلیومتریک
قبل از شروع کردن، روی یک دوچرخه ثابت پا بزنید یا چند دقیقه آهسته بدوید تا ضربان قلب بالاتر برود. پس از آن نیز 10 تا 15 دقیقه تمرینات کشش عضلات را با آرامش تمام انجام دهید.

کار را با پرش های آسان شروع کنید و به تدریج به سراغ پرش های متوسط و دشوار (پس از 4 تا 6 هفته) بروید. تا زمانی که در پرش های آسان استاد نشده اید پرش های دیگر را اضافه نکنید. کار را با حجم کم شروع کنید، برای آنکه حجم کار مشخص باشد در هنگام هر پرش ضربه های پا را بشمارید. کار را با 40 تا 50 ضربه پا شروع کنید و به 150 تا 200 ضربه برسید. هر حرکت را 3 ست انجام دهید. در میان ست ها
کمی استراحت  بکنید، به خاطر داشته باشید که ورزشکار خسته قدرت انفجاری ناگهانی و لحظه ای ندارد.

انواع پرش ها

پرش ها به 3 دسته تقسیم می شوند:

پرش های آسان شامل پرش های عمودی پشت سر هم، پریدن و رسیدن به نقطه ای خاص، پریدن و گرفتن و پرش قیچی می باشند.
پرش های متوسط عبارتند از پرش از خرک، پرش از طناب، پرش های بلند، پرش از کنار بر روی خرک

پرش های دشوار شامل پرش های عمقی، پرش یک پا (عمودی و کناری) و بالا و پایین رفتن مثل توپ!

برچسب ها : تمرینات پلومتریک-تکواندو-تمرینات-بدنسازی-آموزش-سرعت و قدرت-


نوشته شده توسط رسول فصیحی در جمعه 3 آبان 1392

نظرات ()

مطالب پیشین

» آدرس-تلفن
» درخشش چشمگیر امیر رضا نیک سیرت
» تورنمنت روسیه
» درخشش تکواندوکاران باشگاه ملی پوشان البرز
» نایب قهرمانیه استان البرز
» مدال طلای آرش تبریزی ادامه ی مدال اوری بچه های ملی پوشان البرز در تیم استان البرز در روز دوم
» کسب 2 مدال از 4 مدال تیم استان در روز نخست سهم باشگاه ملی پوشان البرز بود
» درخشش اکرم خدابنده با مربیگری مینو مداح
» درخشش نوجوانان ملی پوشان البرز در مسابقات قهرمانی استان
» تیم بانوان ایران قهرمان مسابقات ارتش های جهان شد
» امیررضا نیک سیرت و مهدی چگینی قهرمان نوجوانان استان البرز
» شاهین شیاسی نائب قهرمان جهان شد
» گزارشی از اردوی تیم ملی بانوان
» شاهین شیاسی مسافر آذربایجان شد
» مدال طلای نونهالان استان البرز در دستان شایان محبی

» لیست کامل مطالب ارسالی


درباره


باشگاه ملی پوشان البرز در شهرستان کرج زیر نظر اساتید رسول فصیحی و مینو مداح (سرمربی تیم ملی) در دو بخش پسران و دختران در روزهای زوج و فرد به آموزش مبارزه تکواندو ( خردسالان تاجوانان )فعال می باشد
مدیر وبلاگ: رسول فصیحی



امکانات
 مقالات
 بنر

آمار بازدید

نویسندگان :
» رسول فصیحی

آمار بازدید :
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :



صفحه اصلی | پست الکترونیک | اضافه به علاقه مندی ها | ذخیره صفحه | طراح قالب


Powered By persiantez.com Copyright © 2009 by melipooshanalborz
Design By : wWw.persiantez.com pp